maandag 1 mei 2017

Zitten op de Franse lelie



Eén bank en één stoel is wat weinig zitruimte, dus wilden we nog een klein bankje erbij in ons huisje in Bourgondië. Maar de deels groene bank die er al staat, is lastig te combineren omdat hij een vrij drukke stof heeft.
Man zag een allerliefst antiek bankje op Marktplaats: bekleed met geelgroen velours met Franse lelies. Een geweldig meubelstuk, of dat iets voor mijn verjaardag was? Ik was heel enthousiast over vorm en stof, maar heb twijfels over de mosterdkleur. Ik had een kleurenstaal van het groen van de andere bank bij me en vond dat niet prima matchen. Maar er zitten gouden banen in die groene bank, die het hopelijk een beetje bij elkaar trekken.

 We besloten de bank te kopen en nu staat hij onder dekens in de schuur, klaar voor transport. Ik moet nog een reparatie aan de stof doen, omdat er een klein scheurtje in zit. Maar een beetje gehavend hoort natuurlijk bij zo'n Frans oudje; shabby chic heet dat.
Het groen van de muur en onze bank


 

Geen opmerkingen: