zondag 31 december 2017

Leve de kringloop!

Wie mijn blog af en toe leest, weet dat ik een grote fan ben van Kringloopwinkels. Je moet er vaak binnenlopen, want 9 van de 10 keer vind je niks, maar dan zie je ineens dat leuke krukje, dat mooie kussentje of die sierlijke wijnglazen. En de sfeer is er meestal gemoedelijk. Het personeel is enthousiast en vaak humoristisch. Heb je al de hartverwarmende VPRO-serie Het succes van de kringloopwinkel gezien? Daarin laten ze ook zien wat voor sociaal aspect er aan kringloopwinkels zit voor het personeel en voor mensen met een kleine beurs. 
Bijkomend voordeel van winkels met tweedehands spullen vind ik de duurzaamheid. Alles wat hergebruikt wordt, hoeft niet nieuw geproduceerd te worden en dat is winst voor de aarde. 



Als ode aan de Kringloper laat ik je mijn nieuwe vondsten zien: inderdaad dat mooie kussentje, een schoenmakersmodel van een kinderschoen en een vogelkooitje. 
 

Geen opmerkingen: