zondag 26 april 2020

Krukken met een knipoog



Het winkeltje waar ik eens in de week werk (alleen nu even niet vanwege corona) is gerestyled en dat betekent dat alles er nagelnieuw en piekfijn uitziet. Twee oude krukken, die achter de kassa door bezoekers en personeel gebruikt worden, staken er aftands bij af. Die moesten opgefrist. En niet in brocantestijl. Dus toen ik me aanbood voor dit klusje moest ik uit mijn comfort zone.

Nogal versleten zitvlak...
Eén stel poten staat al in de grondverf



















Het leek me mooi om de metalen poten wit te lakken en de zittingen grijs; dat past goed bij de nieuwe wanden en winkelvloer. Dus eerst ontvetten met St. Marc en dan grondverf erop. Voor het zitvlak gebruikte ik een roller en voor de poten een kwast. Eigenlijk moet je de poten spuiten voor een strak resultaat, maar ik heb daar geen ervaring mee en had nog een pot witte verf staan.


Wat de krukken na de verfbeurt nog misten, was een knipoog of iets rebels. Hiervoor maakte ik malletjes van dik papier. Dat ging allemaal niet feilloos maar met wat bijwerken is het resultaat acceptabel strak.





Geen opmerkingen: