zaterdag 27 maart 2021

Klussen bij de kachel

Het was heel even lente in de Bourgogne, maar over het algemeen woei er een koude wind en bleven de temperaturen achter. Dus: veel geklust. De resultaten in foto's laten nog even op zich wachten, omdat niets echt klaar is. Maar de laatste slaapkamer boven wel zo goed als, in de kleuren chardonnay, koffielikeur en stroop.


Hier dan wat kleine projectjes.
Van mijn beste vriendin kreeg ik een tafeltje dat van haar ouders geweest was. Het toonde de tand des tijds, maar de vorm was leuk. Ik schilderde het onderstel in Gamma krijtverf, kleur Havermout. Het bovenblad werd antraciet. Met vernislijm plakte ik er een plaatje op uit The illustrated London News van 13 augustus (onze trouwdag!) 1887. Dames met hoeden! 




Op de overloop boven is er wel plek voor. Al vindt man het hier al veel te veel een uitdragerij worden. Het tweede was een mini-vitrinekastje. Dat stond twee jaar geleden bij de Kringloper voor 35 euro: te duur. Totdat er een dagactie was, omdat er zoveel mogelijk ruimte vrijgemaakt moest worden voor de kerstafdeling: alle (klein)meubels voor de helft. Het kastje werd van ons. Er kwam een nieuwe knop op en ik heb de buitenkant geel geschilderd, zodat je contrast houdt met het donkere hout. 


Boven staat een vers geverfd nisje te wachten op dit kastje.





Geen opmerkingen: