zondag 27 maart 2022

Meubles

Vorig jaar lag dit leuke ronde tafeltje in de bak 'meubles' op de Franse vuilstortplaats. Ik viste hem op en stalde hem op zolder. Afgelopen week schuurde ik 'm zo glad mogelijk, beitste de poten in mahonie en schilderde het blad met een minipotje krijtverf: Wood & Wall true taupe van Gamma. 
Van de site thegraphicsfairy.com printte ik een Franse tekst in spiegelschrift, die ik bij de bieb met een laserprinter kopieerde. Ik knipte de tekst zo kort mogelijk langs de letters uit, legde hem omgekeerd op het tafelblad en smeerde 'm in met mod podge. 


Na een aantal uren drogen kun je dan al je geduld inzetten om het papier er voorzichtig af te wrijven (eerst natmaken), zodat de tekst tevoorschijn komt.

Voor een shabby chic look moet je nog iets meer moeite doen: enkele plekken doorschuren en dark wax van Annie Sloan aanbrengen. Met een blank waslaagje daar weer bovenop is het tafeltje bestand tegen nattigheid en krassen.

Het huisje begint wat vol te raken (en als ik dat zeg!...) Dus er is eigenlijk geen plek voor deze aanwinst. Maar ik ga hem natuurlijk niet opnieuw afdanken. Wie biedt?😊



Geen opmerkingen: