donderdag 13 april 2023

Bloemen van papier

Regelmatig ben ik met origami bezig, maar in deze vouwkunst mag je geen schaar gebruiken. Voor de papieren bloemen die ik vandaag gemaakt heb, had ik die wel nodig.
In de bloemenkiosk zag ik al weer de eerste pioenrozen. Heel groot, maar ook nog heel duur. Uit liefde voor mijn portemonnee heb ik er daarom voorlopig maar een paar van papier gemaakt. Voor de lila heb je 3 vouwblaadjes van 10x10 cm nodig en eentje van 8x8. Een geel stukje vouwpapier vormt het hart. Ik maakte hem met behulp van dit filmpje



De tweede werd wat groter. Die maakte ik van een servet die nog ergens rondslingerde, en het hart van een kerstservet. Verder heb je nog binddraad nodig; geen lijm. De tutorial voor deze zachtgele pioenroos vond ik hier.
Hij ging gelijk op een mooi cadeautasje. 


Daarna nog twee witte gemaakt van ordinair keukenpapier: twee velletjes aan elkaar horizontaal gehalveerd maakt twee bloemen. Dat is zo leuk: iedereen heeft wel het materiaal in huis en de bloem is zo gemaakt: 1, 2, 3, 4, bloempje van papier.







Geen opmerkingen: