maandag 22 juli 2024

Anderhalve tuin - voor

Het gras in de voortuin heb ik afgestoken in ruil voor een toekomstig bloementuintje. Toen ik nog maar een klein stukje had aangeplant, vonden de talrijke katten uit de buurt de lege plekken zo heerlijk dat ik elke drie dagen kattendrek moest scheppen. Dat was verholpen toen omgekeerde potten en dakpannen de lege plekken bedekten.



Zo zag de tuin er uit bij aankoop



Als je op het bankje zat, zat je met de voeten in de aarde. Mijn schoonzoon en dochter verlegden een stukje straat naar voor het bankje en toen kon de rest beplant.
Het is nooit een straf om naar het tuincentrum te gaan. Vanwege het kleine oppervlak heb ik van de meeste planten maar één exemplaar, waardoor je nog wat kunt variëren in hoogte, kleur en bloeitijd. Met een roos ga ik het weer 's proberen. Heb slechte ervaringen met ziektes.


De zonnebloemen maakten een slechte start door een overdosis slakken, maar zijn weer opgekrabbeld. Verbena, cosmea en valeriaan staan rijk te bloeien.
Waar nog geen vaste planten staan, heb ik begin juni zaad gegooid. Dat is wel wat laat, maar de teunisbloem, papaver, kaasjeskruid en juffertje in 't groen lijken er nog zin in te hebben. 











Geen opmerkingen: