donderdag 2 maart 2017

Bordenstandaard van een vork

 

Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, een week geleden in mijn blog over wandborden: 'nog even bordenhangers kopen'. Stad en land afgelopen en uiteindelijk begrepen dat sommige ijzerhandels ze hebben. Maar misschien zet ik de borden liever neer en ging dus ook achter bordenstandaards aan; die waren helemaal onvindbaar! Natuurlijk kun je ze online kopen, maar ik heb geen zin om voor twee bordenstandaards vier euro of meer aan verzendkosten te betalen. Dus dan maar zelf maken.


Ik had op Pinterest gezien dat iemand een fotolijstje zette in een zelfgemaakte standaard van een mooie, zilveren vork. Voor mijn projectje heb je geen pronkvork nodig, omdat de steel toch niet boven een wandbord uitkomt.
Je hebt nodig: een vork (vier tanden), een goede tang en een hamer. Wat spierkracht is ook handig.


Ik boog de twee binnenste tanden zijwaarts en bijna haaks en de twee binnenste tanden ook zijwaarts en met een knik naar boven. Daarna de vier uiteinden nog een keer ombuigen.
 Het bord staat. Meer rechtop dan bij een koopstandaard, maar tegen ongewenste lichtval is dat juist wel handig.
En nu ligt er nog een vork om verbogen te worden. Eten doen we voortaan wel met onze handen...
  



1 opmerking:

Anoniem zei

dit is een super idee.. dank u