woensdag 1 maart 2017

Kunstbloemen in de verkeerde kleur

Veel kunstbloemen zijn in de tinten paars en lila. En die heb ik verder niet in het interieur. Vandaar dat krijgertjes van lang geleden al tijden in ons rommelhok lagen, omdat ze nergens bij pasten. Het ging om een potje met plastic anemonen, een veldboeket met kunstviolieren en ridderspoor en een bos nepchrysanten, Toch zit in die boeketjes vaak nog bruikbaar materiaal, zoals andersoortige bloemetjes en - in mijn geval - altijd blijvend coniferengroen.



Met de witte lathyrus en het coniferengroen uit het anemonenpotje maakte ik een saaie etagère op tot een romantisch tafelstuk.
Uit het paarse veldboeket trok ik de rietsigaar en een groenige violier en zette die in een droge vaas, samen met een boomvrucht (wat is dit eigenlijk?) en een magnoliatak.

 
 
De chrysanten ben ik van plan een ander kleurtje te geven: donkerrood. Ze zijn van stof, dus dat hecht vast beter dan plastic.

 De macarons of cakejes op de etagère denk je er maar bij. Een mens moet soms wat anders doen dan mutsen op internet, knutselen en fotootjes maken.
 


 





 
 

Geen opmerkingen: