zondag 24 april 2022

Landelijk serveren

 Dienbladen: je kunt er niet genoeg van hebben. Zeker in een brocante inrichting kun je ze voor zoveel meer gebruiken dan als serveerblad: als fotolijst, wandversiering of onderzetter voor mooie decoratie.
Mijn exemplaar kon niet in ons winkeltje verkocht worden omdat er uitbijtvlekken in zaten. Ik heb er geen foto van gemaakt, maar hij was vergelijkbaar met die hieronder.


Eerst plakte ik een plaatje van de laatste tsarina van Rusland met mod podge op het twee maal met krijtverf geschilderde blad. Maar met blanke meubelwas kreeg zij allemaal vlekken. Ik had al eerder zo'n slechte ervaring met deze was van Rust-o-leum, waar ik stom genoeg opnieuw naar uitweek doordat de geweldige Annie Sloan wax in Frankrijk staat. 


Dus de schuurmachine werd op het blad gezet en de tsarina verdween uit het zicht. Deze keer besloot ik het blad in een van de nieuwe keukenkleuren te schilderen: saliegroen. Intussen had ik bij de Kringloper een Engelse plaat van kippen gevonden; lekker landelijk. Dus het serveerblad werd een kippenren waar de Dorkings voorgoed binnen moeten foerageren. Dat er maar veel cakekruimels voor hen voorbij mogen komen!
 










Geen opmerkingen: