zaterdag 30 april 2022

Muurbloemen ofwel een snijplank met een tweede leven

 Zo leuk, die oude snijplanken. Lang, kort, rechthoekig, rond. Er een paar bij elkaar zetten/hangen is heel decoratief. Deze beauty vond ik in de afvalcontainer van een tweedehandswinkeltje en inderdaad; met die vlekken kun je die niet meer verkopen. Maar daar is een schuurmachine voor. 

Yak: niet om lekkere trek van te krijgen...
 
Ik wilde deze plank als decoratie gebruiken in onze nieuw te installeren groene keuken.
Wat ik bij Frans linnengoed altijd zo mooi vind, zijn de strepen; vaak een dikke band met een of twee dunne aan weerskanten. Mijn inspiratie was onderstaande foto:


Zulke strepen wilde ik in een heel lichte groentint op de plank schilderen. Dus dat werd afplakken. Leve de tesakrep! Als de keuken klaar is, zet ik 'm met wat andere planken tegen de muur met een bosje droogbloemen eraan.













Geen opmerkingen: