zondag 14 januari 2024

Voetenbankje

 

Fijn om tussendoor iets kleins te maken, als je met muren en kasten verven bezig bent. Zo kwam er bij onze tweedehandswinkel een voetenbankje binnen dat er niet meer uitzag. Hij dreigde in de vuilcontainer te belanden, maar dat ging me aan het hart.


Ik ben in afwachting van onze okergele bank uit het oude huis en wilde die kleur laten terugkomen. Dus bij Karwei heb ik een proefpotje oker laten maken (wat een service!), en bij de stoffenwinkel een half metertje stof gekocht. Op het oude voetenbankje zat een stofje met aangenaaide zijstukken. Dan kun je de hoeken netjes afwerken. In verband met de tijd wilde ik er liever niet de naaimachine bij pakken; de elektrische nietmachine moest volstaan. Dus de hoeken zijn niet top strak, maar het bankje is perfect voor mijn vermoeide voetjes aan het eind van een klusdag.








Geen opmerkingen: