maandag 29 januari 2024

Linnenkast

Hij stond bij mijn favoriete tweedehandswinkel in Utrecht; deze eiken linnenkast. We haalden hem op, met in de achterbak gereedschap om hem ter plekke te demonteren. Ik zette de onderdelen op de slaapkamer waar de kast moest komen. Toen ik er na 1,5 week mee aan de slag wilde, bleek er een zijpaneel te missen! Dat was in Utrecht achtergebleven...  

 

Na  wat heen-en-weergebel kwam-ie gelukkig boven water en kon de kast in zijn geheel in de krijtverf gezet. Te weten: Svenska blue van Annie Sloan. Hij viel iets blauwer uit dan ik dacht, want in het kamertje had ik al het een en ander groen geverfd. Maar de combinatie is al gewend. 

Ik had te weinig verf om alle planken te schilderen, dus beplakte ik er twee met behang. Als bescherming ging er Annie Sloan clear wax over het schilderwerk. En de ornamentjes maakte ik iets donkerder met dark wax. 
Voor de styling kwamen er een rieten mand en wat kunstbloemen bovenop. En binnenin liggen er zowaar ordelijke stapeltjes, voor zolang dat duurt...

 

 

 

Geen opmerkingen: