zondag 18 februari 2024

Boho schemerlamp



Ze zijn zo gezellig: vloertschemerlampen. Ik had een geweldige, mooi bewerkte houten voet gevonden bij een tweedehandswinkel en later voor 1 euro een kap bij de Kringloper. Van deze lamp volgen later foto's. Maar er was nog plek voor  een tweede. Van een collega die de zolder aan het opruimen was, kreeg ik die zomaar! Een gietijzeren, in hoogte verstelbare voet met een mosgroen fluwelen kap. Over de kapkleur twijfelde ik een beetje. Mosgroen bleek inderdaad niet mooi te passen bij de rest van de meubels en de kap was met zijn 40 cm. doorsnee ook te groot. 




Op mijn eigen zolder had ik nog een kap liggen die ik ooit met krijtverf lichtblauw geschilderd had voor op een tafellamp. Dat trucje kon ik vast nog eens uithalen met een andere kleur. Dus met Amsterdam green (Annie Sloan) - overgebleven van een nachtkastje - schilderde ik hem over. Het moest twee keer. Nu staat het licht op groen en hangt er zwarte, fluwelen franje eronder. Zo blij met mijn boho-lamp!








Geen opmerkingen: