donderdag 15 februari 2024

Vieze plankjes

Drie wandplankjes kwamen binnen bij de tweedehandswinkel voor het goede doel, waar ik werk. Het hout zat onder de (water-)vlekken en ze waren dus onverkoopbaar. Maar met de verfkwast - die hier voor de pak ligt - is dat zo verholpen. Ik schilderde er één in terra, één in roze muurverf en één in precious pink krijtverf van Gamma dat ik zelf gemengd had met wat terra voor een warmere look. 

Kortom: de kleuren van de logeerkamer. Ik realiseerde me niet helemaal dat je doordat de onderkant ongeschilderd bleef, toch meer tegen het hout aankijkt dan tegen de geverfde (boven)kant. Maar hout is ook gezellig.
Diep zijn ze niet, dus de Grote Bosatlas leg je er niet op! Wel oude foto's, nepplantjes, minivaasjes... 

 
Op die manier creëer je levendige muurdecoratie die eens wat anders is dan schilderijtjes.





Geen opmerkingen: