donderdag 20 juni 2024

Wandversiering: kringloopkunst


Mijn wanden beginnen aardig vol te raken. Bij de verhuizing had ik maar een paar schilderijen en foto's meegenomen, maar inmiddels hebben talloze bezoekjes aan kringloopwinkels een oogst aan schilderijen opgeleverd.
Naast dat de afbeelding mij moet aanspreken, kies ik een schilderij ook vanwege de kleur: past die mooi in zijn omgeving? Eerder schreef ik al over hoe blij ik was met de foto van mijn broer. Maar ook ben ik enthousiast over het schilderij van een kannetje en vazen dat met zijn gebroken wit, zwart en bruin geknipt was voor het toilet.


Het oosterse draadwerk op zwart van een vrouw die een kar trekt, past qua kleur mooi bij het  dressoir, zeker nu de lijst aan de zijkanten in hetzelfde roze geverfd is.


De voorgevel van huizen past met zijn groen en geel leuk in mijn slaapkamer en in de logeerkamer hangt een naïef werkje dat daar mooi kleurt vanwege het oranje en terra.

 

Mijn nieuwste aanwinst kocht ik in ons tweedehands winkeltje. Daar lagen twee krijttekeningen van gebeeldhouwde, klassieke hoofden. Ook was er een houten, lege lijst. Een van de tekeningen plakte ik met behanglijm op hardboard dat ik in de maat van de lijst vond bij de Kringloper. En nu pronkt deze Romeinse kop in de gang van mijn jaren-30-huisje. Grote kans dat die andere Romeinen binnenkort ook blijven plakken.



 



























Geen opmerkingen: