zaterdag 27 april 2024

Geweldig geel

Geel is een ondergewaardeerde kleur in het interieur. Je ziet het nauwelijks in de woonbladen, terwijl er zulke mooie tinten geel zijn die ook nog makkelijk combineren. Zeker voor de slaapkamer vind ik het een rustige, zonnige kleur. 
Mijn nieuwe slaapkamer heeft dus veel geel, in combinatie met donkergroen en groenblauw. Heel blij ben ik met de foto die ik van mijn broer Jan heb gekocht: hij is afgedrukt op dibond en er zit extra dik glas voor. Het is een van zijn fotowerken met bloemen. (Meer info op https://www.kunstinzicht.nl/portfolio/werk/jan-van-strien/9.html)


Mijn slee-bed van Marktplaats is van kersenhout. Het was nog gaaf en mooi maar bij de linnenkast en de zachtgele muren vond ik hem toch te somber. Dus eerst dacht ik: fijn om ook eens iets neer te zetten zonder het te hoeven schilderen. Maar uiteindelijk bestelde ik krijtverf van Painting the Past, kleur mustard en pakte toch de kwast. 


Het kleed heb ik uit Frankrijk meegenomen; hier staat het nog iets mooier dan daar. De open kast was er al, maar zonder planken. Van een oude Franse kledingkast hielden we de planken achter en zaagden ze op maat. 
Spiegel en schilderijen zijn van kringloopwinkels. Net als de minikaptafel van gietijzer, die precies tussen de deur en de open kast past. 


Verder brengt het Gammabehangetje met een art deco-motief sfeer. Ik plakte het op een schuin deel van het plafond en op de paneeltje boven kast en deur. En - zo je ziet - ook op het kaptafeltje.









Geen opmerkingen: