vrijdag 14 april 2017

IJzerzwaar cadeau


Mijn beste vriendin was gisteren jarig en al enkele maanden had ik haar cadeau in huis. Eind vorig jaar waren we samen op een brocante fair en zij was niet weg te slaan bij de gietijzeren Franse tuinvazen. Er stonden prachtige exemplaren op het landgoed, en zelf heeft ze in haar tuin ook een kleine verzameling. Maar de aankopen bleven toen beperkt tot oude wijnglazen.

Toen ik in januari in een tweedehandswinkel deze tuinvaas van bijna 30 cm hoog zag, dacht ik: ik heb een verjaardagscadeau!
De vaas moest natuurlijk nog gevuld. Op de markt kocht ik iberis, of scheefbloem. Een vast plantje dat niet alleen lang maar ook al vroeg bloeit. En nog een kruipplantje met witte bloempjes dat straks gaat bloeien en tot in augustus doorbloeit. Dus vanmiddag toog ik met een lood- (nee, ijzer-)zware tas richting vriendin. En het was gelukkig in de roos.
  

 Vanwege het formaat kun je de vaas ook binnen zetten, met bijvoorbeeld een droogbloemkrans erop en een dadeltak erin. Of met mos en kaarsen. Onderstaande voorbeelden vond ik op Pinterest:



Geen opmerkingen: