dinsdag 25 juli 2017

Annie Sloan krijtverf op velours meubelstof: geen onverdeeld succes

 
 
Annie Sloan, je maakt niet waar wat ik in je talloze YouTubefilmpjes zie beloven.
Het Amerikaanse krijtverfmerk Annie Sloan staat zich erop voor dat je er ook uitstekend meubelstof mee kunt verven en zelfs velours. Al meerdere blogs wijdde ik aan ons oude Franse bankje dat helaas de verkeerde kleur had. Ik verfde het - helemaal volgens de voorschriften - met Country grey.  Vervolgens maakte ik een fout door de tweede laag in Country green te doen; verkeerde verfbus gekocht. Tsja, al die kleurennamen.
 
 
 
Maar het was niet de kleur die tegenviel, wel de vlekkerigheid. Je krijgt een onregelmatig resultaat en heel veel verf trekt in de stof zodat de kleuring sowieso beperkt blijft. En dan wordt de stof ook nog eens zo hard dat het zelfs na fors opschuren geen feest is voor je kortbebroekte benen om neer te ploffen.

Na de eerste keer verven met Country grey
Na de tweede keer verven met Country green
 Conclusie: de kleur is beter dan hij was, maar wel oneffen en vlekkerig. In een brocante interieur kan dat nog net door de beugel. Van de hele exercitie had ik meer verwacht. ook omdat ik nu een grand foulard over het bankje moet gooien om comfortabel te kunnen zitten. 


 

Geen opmerkingen: