dinsdag 19 december 2017

Kerststukjes



Gezellig; de kerstboom staat en het huis wordt weer versierd. Voor deze en gene maak ik altijd  kerststukjes. Eerst zoeken in de kelder of daar nog geschikte bakjes, borden of vazen staan en dan naar de bloemist of de markt voor kerstgroen en verse bloemen of plantjes. En toegegeven: ook voor inspiratie, want ik kijk graag de kunst af. Deze keer kocht ik takken skimmia en hyacinten. Hulst, klimopballetjes en coniferengroen komen uit de tuin.



Toen mijn bakjes op waren (ik had er niet veel meer), dacht ik: maar weer wat kopen bij de Kringloper. Onderweg reed ik langs verzaagde boomstammen die de gemeente ergens als afrastering heeft neergelegd. En die laten hele stukken schors vallen. Niets mooier dan zo'n grillige schors te gebruiken als ondergrond voor een 'stukkie'. Ik legde een plastic zak onder de natte oasis, zodat de schors niet gaat schimmelen of doorlekken. En zo ontstond mijn mooiste kerststuk van dit jaar.







Geen opmerkingen: