donderdag 11 februari 2021

Lapjeskussens


 Omdat ik, als de stoffenzaken ooit weer open gaan, een stoel met verschillende lapjes wil bekleden, leek wat oefening met 'patchworkkussens' mij nuttig. Thuis lagen nog diverse lappen. En aangezien mijn naaileslerares voorgoed gestopt is - snik! - gebruik ik ze toch niet meer. Van kleding naaien gaat het zonder clubje en zonder juf niet meer komen. 

Lang niet alles past bij elkaar en zoveel stofjes waren er niet. Maar uiteindelijk lukte het vier stofjes te combineren. De twee gemaakte kussens zijn van reststof van een broek, gordijnstof van mijn dochter en twee andere lappen waarvan ik geen idee heb hoe ik eraan kom. Ik heb er nog geen ritsen ingezet, want moet eerst weten wie ik er blij mee kan maken. Het zijn namelijk niet mijn eigen favo-interieurkleuren...
Vrolijk hoor, zulke lapjeskussens. En ik heb weer 's achter de naaimachine gezeten. 

 







Geen opmerkingen: