zondag 20 juni 2021

Fimpje kijken en doen!

 
Na het bekleden van een fauteuil had ik nog stof over en wilde daar een bijpassend kussen van maken. En gelijk daarbij wat technieken uitproberen, namelijk het naaien van piping en van stofknopen. 
Ik had een binnenkussen van 35 cm, dus daar maakte ik een stofleggingsschema voor met twee stoffen. Waarbij wat aan de ene kant stof A was, aan de andere kant B werd. 
Koord voor de piping had ik ook nog. Maar hoe ging het ook alweer? Op YouTube zag ik een duidelijk filmpje over hoe je een piping-rand maakt voor een kussen.


Voor de stofknopen heb je een pakketje nodig waarin een plastic vormpje zit, een doordrukdopje en metalen knopen in twee delen die in elkaar moeten klikken. Maar met de meubelstoffen lukte dat niet. Die kreeg ik niet om de knoop heen omdat ze te dik waren. Gelukkig ging het wel prima met velours de panne. Hoe je de stofknopen op de kussens naait, legde deze jolige meneer uit.
Zo kun je zelf lekker experimenteren: filmpje kijken en doen! 



Geen opmerkingen: