zaterdag 27 november 2021

Lavendel: zakjes maken

 De winter moet nog komen, maar mijn hoofd is alweer bij voorjaar en zomer. Hoe prachtig zullen de bossen lavendel weer bloeien! Vorig jaar heb ik bijna de hele oogst op de composthoop gegooid en dat is natuurlijk eeuwig zonde. Vandaar dat ik nu lavendelzakjes aan het maken ben, zodat de nieuwe oogst daar te zijner tijd mee gevuld kan worden. Heerlijk voor je linnenkast of op je nachtkastje en heel leuk als cadeautje.
8 x 13 cm. leek me een mooi maatje. Ik vond een grof gordijn bij de Kringloper waar ik ontelbare zakjes uit zou kunnen knippen en van een gaatjesstof waar je ook op kunt borduren. 


Good old pinterest zorgt dan weer voor lavendel-borduurpatronen. Bij de kachel lavendeltakjes borduren; dat heet voorpret!







Geen opmerkingen: