woensdag 29 december 2021

Stylen met kussens

We kregen een nieuwe bank; zeven maanden na bestelling. Want de eerste raakte vermist: zat wel in de container maar niet in de vrachtwagen?! 
Het is een moderne, stoffen bank in okergeel. Maar eenmaal op zijn plek gezet, vind ik dat er te weinig contrast is met de ertegenaan hangende gordijnen en het oker blijkt wat donkerder dan de accessoires in de kamer. Met nieuwe kussens kun je dat wat corrigeren en alles mooi bij elkaar trekken.
Ik ben een aarzelaar. Heb wel 1,5 uur met rollen stof lopen sjouwen bij de stoffenboer voor ik de goede combinatie van 3 stoffen had. Ze moesten natuurlijk qua kleur goed bij elkaar passen maar ik wilde ook mooie stofstructuren. 


Het werden één effen stof in het oker van de bank, één gemeleerd bruin/zwarte die mooi bij de gordijnen past en bij de zwarte leren stoel en één met een print in zwart en lichtbeige, zodat het lichte vloerkleed er ook bijgetrokken wordt. En dan moest ik nog op zoek naar verschillende vormen binnenkussens: rond, langwerpig, vierkant. Een rondje door de kasten in huis leverde de gezochte exemplaren op.


 Stylisten adviseren per bank een oneven aantal kussens; dan zijn drie  genoeg voor een 2,5-zitter. Je moet tenslotte ook nog zitten. 
Ik glim van trots als ik later in de stoffenwinkel ritsen koop en de verkoopster vraagt: "U was hier toch gister ook? U had zo'n mooie combinatie van stoffen!"


En gelijk nog maar even een kussen voor de tweede bank gemaakt, omdat dan het blauw van het schilderij weer terugkomt.









Geen opmerkingen: