woensdag 5 januari 2022

Zaadjes van draadjes

Ronde wandhangers zijn trendy in het interieur. Ik ben helemaal niet van de trends, maar als er iets leuks bij zit, kun je wel op ideeën komen. Ik heb een oude, houten borduurring en aangezien ik nog een grote gordijnlap van de Kringloper had liggen waarop je kunt borduren, knipte ik er een cirkel uit die ik in de borduurring klemde. 



Met de kruissteekjes was ik een beetje klaar; wat zou ik dan kunnen maken? Fascinerend vind ik altijd afbeeldingen van paardenbloemen of berenklauwen. Dus op YouTube enkele borduursteekjes bestudeerd en met behulp van onder andere de Franse knoop een uitgebloeide paardenbloem met wat losgelaten zaadjes geborduurd. Vrij naar bijgaand voorbeeld.


En hier het resultaat, in crème en lichtgeel:





Geen opmerkingen: