woensdag 16 februari 2022

Altaartje in plaats van spiegel

Een klant in de Terre-des-Hommeswinkel brak een spiegel, die in een oud kastje hing. Zo was het onverkoopbaar en dreigde in de afvalcontainer te belanden. Ik nam het mee naar huis. Zo'n klein houten paneeltje is handig om iets op uit te proberen. In mijn Franse brocante tijdschriften stond een mooi patroontje op dik papier. Ik bracht het met mod podge over op het met krijtverf (Wood and Wall gentle green) geschilderde kastje. Maar na het afwrijven bleef er nog veel papier op het paneel achter wat er niet meer af ging. Daardoor was het inmiddels opgedroogde plaatje niet helder. Lelijk!
Oké, poging nummer twee. Ik schuurde het paneeltje weer zo veel mogelijk glad en schilderde de binnenkant met een iets  


donkerder groene krijtverf (groovy green). Een decoratief servetje decoupeerde ik met mod podge in het midden. Met een kaarsje in glas, in een houder van op elkaar gelijmde gordijnringen, wordt een donker hoekje nu opgelicht. Brocante opgelicht. Door een soort altaartje.

















Geen opmerkingen: