donderdag 25 mei 2023

Macramé plantenhanger

 Een macramé plantenhanger; in het verleden heb ik er talloze gemaakt. Maar je moet er wel goed koord voor hebben en dat vind ik nogal duur in de hobbywinkel. Wat ik wel 's deed, is van katoen eerst draden van lossen haken. Wel saai, als je 8 draden van 4 meter nodig hebt!
In ons tweedehandswinkeltje hadden we wel dik katoen dat je prima voor macrameeën kunt gebruiken. Dus wat ik ervan maak, gaat ook weer de winkel in. Inmiddels hangen daar twee plantenhangers en een hanger met een ronde, houten tray.
Deze heb ik van grijs katoen gemaakt en de kralen komen van een gordijnkoord waar we maar een enkel exemplaar van binnen kregen. Hoe leuk om die dan te hergebruiken. 

De mooiste knoop vind ik de kruisknoop, die je goed aan het begin of het eind van een hanger kunt knopen. Op YouTube vind je talloze filmpjes waarin hij wordt uitgelegd/voorgedaan.


Leermomentje: delen van de hanger heb ik meermaals over moeten maken, omdat de draden met een twist aan elkaar geknoopt waren. Het is dus zaak om alle draden recht te houden en bij splitsing goed op te letten welke twee draden naar links gaan en welke naar rechts.
Zouden klanten nog interesse hebben in macramé-hangers of is de trend alweer overgewaaid? 






















Geen opmerkingen: