zaterdag 6 mei 2023

Franse tuinvazen


Van man kreeg ik voor mijn verjaardag twee prachtige, gietijzeren tuinvazen. Met een roestpatina. We haalden ze op in Lienden in de Betuwe wat een prachtig ritje was langs allemaal fruitboomgaarden. De grootste - en meest donkere - blijft in Nederland, de kleinere gaat naar Frankrijk.
Wat zet je in zo'n mooie vaas? Een eenjarige bloeier is altijd leuk, maar dan heb je 's winters weer een lege vaas. Eigenlijk vind ik een buxusbol heel mooi. Maar in de buxusmot heb ik weinig zin. (Heeft iemand daar nog recent van gehoord of zijn met het verdwijnen van de buxussen de motten ook weggevlogen?)


Man had het idee van pampasgras en dat leek me ook een prima combi. Dus dat heb ik er meteen in geplant. In augustus gaat hij bloeien. Eromheen heb ik Oostindische kers gezaaid voor wat kleur en dat valt straks dan ook mooi over de potrand heen.

 

De vaas voor de Bourgogne laten we nog even leeg, want zo is hij al zwaar genoeg en hij moet de eerstvolgende keer mee in de dakkoffer. Nog even broeden op wat daar later in moet.





Geen opmerkingen: