zaterdag 20 april 2024

Meer behangen dan een muur

 Je kunt leuke dingen doen met behang. Je hoeft bijvoorbeeld niet een heel wandje te behangen; één baan kan ook.Ik deed het in het voorhalletje. Dat is klein en met deze drukke print zouden anders de muren op je af komen. 




Ik ben nog van plan om behangcirkels te knippen en onder wandborden op een geschilderde muur te plakken.
Zo'n behangetje op de muur kan heel gezellig en fris zijn, maar er zijn nog meer dingen mogelijk. Wel eens gedacht aan het behangen van een lampenkap

Of de buitenkant van een kast? Ik heb een saaie, witte kast op de slaapkamer behangen. 

Een achterwand van een kast behangen geeft ook een leuk effect. Ik deed het bij de boekenkast.







Verder zit er behang op de bovenkant van een kaptafeltje, wat een lelijke zwarte glasplaat was. En het knopje is ook weer beplakt met behang. (De kruk moet nog bekleed.)


De planken van de linnenkast heb ik om en om behangen, want de verf was op! :)  
Beneden in de servieskast zit er ook behang op de planken. Dat is eigenlijk gewoon wat mijn moeder vroeger deed met kastpapier, alleen is dit vastgeplakt!

Verder kun je natuurlijk patronen uit je behang knippen en er kastjes, lampenkappen of - in mijn geval - kastplanken mee beplakken. Heb jij nog andere leuke ideeën met behang gerealiseerd?













Geen opmerkingen: