zondag 23 januari 2022

Houten vaasjes

 Op zolder lag een zakje met grote gordijnringen van donker hout; ooit een keer voor een krats tweedehands gekocht. In Frankrijk hebben we wel gordijnringen, maar kleiner. Op Pinterest werd ik op het idee gebracht de ringen op elkaar te lijmen en er een vaasje in te zetten. 


Maar dat moest dan wel een verrekt klein vaasje zijn! En natuurlijk recht van vorm, Nu er niets van glaswerk paste, probeerde ik twee plastic vitaminepotjes. Precies de goede maat! 


Onder en bovenaan lijmde ik een iets kleinere ring, om er nog iets van vorm in te brengen. 
De houten vaasjes zijn klaar en er kan ook echt water in. Toen waren er nog vier grote ringen over. Die lijmde ik per twee ook op elkaar als waxinelichthouder. Het aluminium bakje voor het waxinelicht klemt precies in een kleine ring, dus dat werd de bovenkant. Ik ga ze natuurlijk niet aansteken, want dan gaan alle diy's in de brand. Het is decoratie en wil ik toch een lichtje, dan wordt het led. 



Geen opmerkingen: