zaterdag 26 november 2022

Nog iets bekends


Het allerleukst van sierkussens maken vind ik het bij elkaar zoeken van verschillende stofjes in kleuren die mooi bij elkaar passen. 
Een kennis van mij vroeg of ik een eenpersoons dekbedovertrek wilde maken van een tweepersoons overtrek waarvan ze de kleur mooi vond. Maar ook omdat het iets vertrouwds was in een nieuwe omgeving. Want helaas woont zij sinds kort zonder haar partner in een verzorgingstehuis en al dat witte beddengoed daar vond ze niet gezellig. Ik verkleinde de overtrek en had toen natuurlijk stof over. 

In combinatie met andere stofjes maakte ik als bonus een kussenovertrek van 45 x 45 centimeter. Het is een mooie mix van verschillende materialen, waaronder zijde en fluweel. Aan de andere kant naaide ik het stofje van de overtrek. Het binnenkussen komt van de Kringloper.
Een rits inzetten is niet mijn favoriete werkje, maar op deze manier is het goed te doen. En omdat de naaimachine toch weer stond te ronken, heb ik gelijk drie broeken ingekort.



Geen opmerkingen: