woensdag 8 februari 2017

Hoedendozen, manden mogen ook

 
Eerder maakte ik een hoedendoos van een echte doos. Het voordeel daarvan is dat de ondergrond stevig is en je er makkelijk tekst op kunt overbrengen. Ook kun je op karton doorschuren, zodat een onderste, donkere verflaag zichtbaar wordt. Dat kan allemaal niet bij de manden die ik bij de Kringloper vond.
 

Twee manden van verschillend formaat in verschoten jaren 70-oranje. Ik schilderde ze de eerste keer met een laag lichtbruine latex, die er dan nog een beetje doorheenschemert als je er een tweede lichte laag overheen verft, in mijn geval witte krijtverf.
 

Via de fantastische site thegraphicsfairy koos ik een aantal prints uit. De meeste plakte ik met spuitlijm op de voorkant van een A4-stickervel. Je hebt dan een dikke sticker, die je na droogtijd er in zijn geheel aftrekt en op de doos plakt. De print van de mevrouw plakte ik rechtstreeks met modpodge (decoupagevernis) op het grote deksel. Daarna nog even insmeren met koffieprut voor het verouderingseffect.


 
De hoedenmanden gaan natuurlijk mee naar Frankrijk, waar ze de hoogte ingaan. Als ze een definitief plekje hebben, zal ik er foto's van maken.
 

 
 

Geen opmerkingen: