maandag 6 februari 2017

De gouden stoeprand

 
Tientallen jaren geleden was er in Den Haag een bedrijfje dat leefde van vondsten bij het grofvuil. Het heette De gouden stoeprand en leverde zelfs kastjes, tafels en stoelen op bestelling. Hoewel mensen kritischer zijn geworden in het weggooien van dingen, vind je nog steeds leuke dingen op straat. Van het najaar vond ik een mooi bewerkt eiken hoofdbord van een oud, (Frans ?) bed. Ik fietste erlangs en besloot het aan de hand mee te nemen. Ook stond er een oude deur en ik hoopte dat die er als ik met de auto terugkwam, nog steeds zou staan. En ik had geluk!
 
 
Met de deur wilde ik het hoofdbord verlengen en er een keukenrek van maken. Helemaal blij was ik toen ik ook nog een grenen plankje met dragers vond om erop te bevestigen. Man gaf daarbij advies en een helpende hand, want ik ben nog niet zo goed met elektrisch gereedschap. We schroefden een deel van de deur aan het hoofdboard en de plank op de deur, met versteviging van achterlatten.
 
 
Om de zijkanten mooi af te werken, kitten we er profiellijsten op. Toen natuurlijk nog een lik krijtverf eroverheen.
 
 
Inmiddels heb ik op een tweedehands markt mooie haken gevonden, zodat je er theedoeken of keukengereedschap aan kan hangen.
 
                  


Enige probleem is nu dat de keukenverbouwing in Frankrijk als laatste gepland staat (2020?), dus dit loodzware keukenrek ligt voorlopig nog horizontaal en lekker in de weg.

 


Geen opmerkingen: