donderdag 23 februari 2017

Aan de drank!

Zelf heb ik niet meer meegemaakt dat de melkboer aan huis kwam, maar wel de SRV-man. Een flessenrek (melk, sap, vla; wat zat er niet in een fles?) was dan handig voor het transport naar de voordeur (in ons geval: een flat).
Ik erfde ons exemplaar van mijn ouderlijk huis en in Frankrijk zetten we er wijn en sterke drank in. Af en toe schieten de zes vakjes te kort.
Afgelopen week vond ik op een houtzoldertje nog twee leuke rekken, van gedraaid ijzer. Roestig natuurlijk en onder de spinnenwebben, maar daar is een staalborstel goed voor. Het blijken Franse flessenrekken. De handvaten zijn instabiel en daarom was er touw omgewonden. Ik moet nog even kijken wat ik daarmee doe.


En ik geef toe: het is wat overdreven; plek voor 18 flessen. Wat zou je er verder nog
´s in kunnen doen? In elk geval hoeven we die wijnkelder niet meer aan te leggen...
 
 

Geen opmerkingen: