zondag 5 februari 2017

Pfff, wat moet ik met die poef?

Mijn ouders hadden nog wollen dekens; de meeste verpakt in stofvrije zakken. Wat een volume en gewicht. Ik besloot er een paar te houden. De kleurtjes waren niet zo uitgesproken: geel en roze.
Zelf hadden we nog een IKEA-poef, die voorheen een gehaakt dekje had van allemaal kleuren blauw; dat paste toen goed in een van de kinderkamers.
 
  
 
Eigenlijk meer om te experimenteren met een ronde bovenkant naaien, heb ik er een dekenhoes voor gemaakt. Om het laffe roze wat op te vrolijken, borduurde ik een paar motiefjes met blauwgroene wol. Maar ik heb niks met die poef; de dekenkleur past nergens bij en zoals hij nu is, heb ik er geen gebruik voor.
De aluminium pootjes zijn ook best lelijk. Op VT Wonen zag ik hoe ze de poten van een statieflamp met vilt omnaaiden. Dat werd best leuk. Ik moet nog maar eens een uurtje pinteresten voor inspiratie. En dan gelijk zoeken naar projectjes om met de rest van de dekens te maken. Of heb jij hier ideeën over? Ik hoor ze graag!
 UPDATE: Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Wil je zien hoe de poef er nu uitziet? Kijk hier!
 
 

Geen opmerkingen: