vrijdag 24 februari 2017

Dames met een gouden waas


Ik had op internet gezien dat iemand een foto achter een glazen bord plakte. Dus toen ik bij de Terre-des-Hommeswinkel twee glazen borden zag met een glazen parelrandje dacht ik: daar zou mooi iets achter kunnen. Twee mooie plaatjes zoeken en ze worden... een plaatje.


Ik had nog een afbeelding uit de Flow van een mevrouw uit de pruikentijd en er stond een mooi vrouwenportret op de achterkant van NRC-magazine. Op die plaatjes trok ik de omtrek van het bord over. Onderaan knipte ik wat extra ruimte om ook over de zijrand van het bord te plakken. Met modpodge (vernislijm) smeerde ik de plaatjes aan de bovenkant in en plakte die vervolgens op de onderkant van het bord.


En nee, de dames hebben niet de pokken. De borden hebben een soort goudstrooisel (van binnen), waardoor de hoofden gevlekt worden. Ik plakte zo dat in elk geval één oog van de mevrouw linksboven goed zichtbaar was.
Er hangt dus over beide gezichten een gouden waas. Maar dat maakt ze extra chic en shabby tegelijk. Ik vind ze 'hangwaardig'.
Nu nog bordenhangers kopen en een goed plekje vinden voor de dames.


 





Geen opmerkingen: