donderdag 28 juni 2018

Zingen voor de jarigen


Ouders van de vriendin van onze jongste dochter hadden al een huisje in de Bourgogne toen wij ernaar op zoek gingen. Sinds we bij hen op de koffie gingen voor meer informatie, zien we elkaar regelmatig. 
Net als wij bezoeken zij regelmatig brocantes en toen wij een uitnodiging kregen voor een feestje, wist ik dat het cadeau brocante aan moest doen. Ook al was het een plastic cadeaukaart...

Dus bij de Kringloper kocht ik een oud dienblaadje en schilderde dat met krijtverf. Vervolgens schuurde ik het door voor het verouderingseffect. Omdat de feestvarkens in de muziek zitten, lijmde ik op de bodem vergeelde bladmuziek. Daarop drie lagen vernis, hoewel ik niet verwacht dat er echt mee geserveerd wordt. Ook het cadeaudoosje kreeg een buitenkant vol muzieknoten.
Tot slot een bloem van een eierdoos erop geplakt en raffia eromheen gestrikt en nu kunnen we zingen voor de jarigen. Wat? Chants de terre et de ciel van Olivier Messiaen.



Geen opmerkingen: