zondag 24 december 2023

Roze


Geïnspireerd door de abrikooskleurige/terracotta muren in mediterrane landen, wilde ik ook zo'n kleurtje op twee muren in de voorkamer. Het kleurkaartje leek prima, maar het was even schrikken toen de verf gemengd was en ik thuis nog eens in de pot keek. Ik had hem warmer oranje ingeschat en dit was behoorlijk roze! Als ik vroeger als kind één kleur niet mooi vond, was het roze... (met uitzondering van oudroze). Qua kosten en werk (weer naar die bouwmarkt fietsen en iets anders uitzoeken) besloot ik toch te gaan kwasten. En toen duurde het twee dagen totdat ik dacht: ach, best een trendy kleur die de rest opfleurt en zonnig is. 



En - nog niet afgeschrikt - besloot ik de servieskast ook met roze krijtverf te schilderen en wel Scandinavian pink van Annie Sloan. Ook die viel heftiger uit dan verwacht en daarom ging-ie daarna in de dark wax, wat de felheid afzwakt. De achterwand van de kast deed ik in dezelfde kleur als de muren in de achterkamer en met dezelfde verf. Het kán: latex op hout, maar het is kwetsbaar. Vandaar dat die delen ter bescherming ook een waxlaag kregen.

















































































Geen opmerkingen: