vrijdag 10 februari 2017

Een vaaslamp maken van een? Vaas!



Het vervolg van de gebroken vaaslamp. Aangezien ik de kap, de fitting en het snoer nog had, was het nu een kwestie van een vaas zoeken en weer een nieuwe lamp maken. Ik vond er al snel een in een tweedehandswinkel. Om te voorkomen dat hij weer zou kiepen, legde ik een zak kiezels op de bodem om hem te verzwaren. Man boorde een gaatje onder in de vaas, voor de doorvoer van het snoer en zaagde een mooie mdf-cirkel om de bovenkant af te dekken en de fitting te vergrendelen.


Toen was het weer een herhaling van zetten: vaas aansmeren met instant vuller en schilderen met diverse tinten latex- en krijtverf en die door elkaar vegen met sterke keukenrol. Tot slot meel erover smeren.

  
En daarna: op de plaats rust. Niet: rust zacht - dat doet die andere vaas al in de afvalbak - maar wel: sta ferm! Voorlopig ben ik namelijk even klaar met lampen maken.
Welke vind je mooier, de eerste of de tweede?



En dan nog een update over de hoedendozen van eergisteren. Ineens bedacht ik dat ik nog een grijs bandje had liggen, wat de grote mand net iets minder saai maakt. Heb deze op het deksel gelijmd:



Geen opmerkingen: