vrijdag 27 januari 2017

Een eendenkooi vol servies

Hoe sneller en vluchtiger de tijd is, hoe groter de hang naar plekken en tijden waar het leven nog langzaam is/was. Daarom houden zoveel mensen van country style, of ook wel farm style. In goed Nederlands: een landelijk interieur. Kipjes, eenden, varkens en koeien; ze zijn zo leuk op afbeeldingen, vooral in de keuken.
Groot was dan ook mijn verrassing toen ik van de week bij een tweedehandswinkel onderstaand doosje vol landelijk servies zag staan. 
 

 
Het was het Brookshire-servies van Johnson Brothers, met eenden en fazanten. Vijf euro stond erop. Per bord? Nee, voor de hele doos. Tsja, toen hing-ie gauw in een tas aan mijn stuur.
In de doos lagen vier gloednieuwe schotels, ontbijtbordjes, diepe borden, dinerborden en kommetjes. (Hoeveel eenden zijn dat samen?)


 
Te leuk, dacht ik eerst, om dit servies straks in mijn bordenrek te zetten, als dat klaar is! Nu vind ik: deze eenden horen niet in een kooi maar gewoon op tafel: ik wil er dagelijks van eten.
 

1 opmerking:

Mas zei

Que suerte, a mi me la regalaron por mi boda y busco repuestos creo que ya no la fabrican