dinsdag 17 januari 2017

Houtbak met vogeltjes

 
Bij de vertrouwde Kringloopwinkel vond ik een houten bak met een stevige, ijzeren greep. Of het echt een houtbak is, weet ik niet, maar daar doopte ik hem in om. Vorig jaar zomer schilderde ik de buitenkant met krijtverf. Daarvoor gebruikte ik een minipotje van 100 millliliter. Dan kun je nog eens wat met kleurtjes variĆ«ren.
 
 
 
Maar alleen verven zou te saai zijn. En aangezien ik niet zo creatief ben dat ik er uit de losse pols een mooie afbeelding op schilder, is decoupage een uitkomst, ofwel: plaatjes plakken.
 
 
Ik had een mooie poster bewaard van de Flow, met allemaal vogels op takjes. Een fijn werkje om ze uit te knippen, maar als er een twijgje brak, kon ik de uiteinden weer onzichtbaar aan elkaar plakken. Met modpodge. Eerst het oppervlak insmeren, dan de afbeelding plakken en vervolgens nog eens met modpodge eroverheen om de afbeelding te sealen.
Deze vogels vliegen niet meer weg.  
  

Geen opmerkingen: