vrijdag 13 januari 2017

Nieuwe bureaustoel

Ons huisje in de Bourgogne richten we brocante in. Maar ons eigen huis  niet. Op die inrichting kan ik geen label plakken; het is van alles wat. En een deel van de inventaris is inmiddels aan een verfrissingsbeurt toe. Zoals deze bureaustoel, die echt een sneu geval was.
 
 
In de stoffenwinkel zocht ik een leuk meubelstofje uit. Ik knipte ´m op maat, naar voorbeeld van het eraf gesloopte stofje. Met spuitlijm bevestigde ik de lapjes op de zitting en de rug. Daarvoor moest ik de stoel deels uit elkaar schroeven. En ook de schuimrubberen zitting was verpulverd, dus moest vervangen.


Na een paar dagen lag het ruglapje echter op de grond! Met bies en al (die ik met het lijmpistool had bevestigd). Ik heb hem opnieuw ingesmeerd met alleslijm en - duimen - nu lijkt hij stevig vast te zitten.



 

Geen opmerkingen: