woensdag 11 januari 2017

Twee roestbakken

Ze waren achtergelaten in de schuur van ons huisje in de Bourgogne; twee roestige kolenkitten; een vierkante en een ronde. Maar met een houtkachel heb je meer aan een houtbak... Wat ermee te doen?
 
 
 
Het roest was niet meer weg te behandelen. En omdat ik bezig was met transfertechnieken - het overbrengen van tekst op voorwerpen - dacht ik: waarom niet op de kolenkit?
Ik heb ze eerst in de menie gezet en toen in een turquoise hoogglansverf.
Daarna met krijtverf afgeschilderd en op diverse plekken flink doorgeschuurd voor het brocante-effect.


 
 
 


Vervolgens heb ik met behulp van deze handige site met transfervoorbeelden op stickervelpapier van de Action een aantal afbeeldingen geprint en afgewreven op de kolenkitten.
 
Laat die winter nu maar komen of zal ik er juist een vaas met voorjaarstakken in zetten? 
 
 

 

Geen opmerkingen: