zondag 8 januari 2017

Chapeau



Een hoedendoos; helaas zijn de originele exemplaren dun gezaaid en duur. Dus nam ik mijn toevlucht tot een lelijk beplakte hoedendoos van de Kringloop. Deze dus:

 
Het erafkrauwen van alle blaadjes en lijmresten nam nogal wat tijd. Maar toen kon ik gaan verven. Dat deed ik met krijtverf van l'Authentique. De randen eerst met een donkerder kleur zodat ik ze later kon doorschuren.
 


Nog wat vies maken met koffieprut:
 
 
De teksten kopieerde ik van thegraphicsfairy.com/ op een vel van labels ontdaan etikettenpapier van de Action en wreef ze daarna af op de doos. Het eindresultaat:

 

Toen kon de hoedendoos naar zijn Bourgondische eindbestemming: boven op de Franse linnenkast in de slaapkamer.

 
Heb je ook wel 's een hoedendoos gemaakt? Wat waren jouw ervaringen?

Geen opmerkingen: