maandag 9 januari 2017

Oud dienblad wordt fotolijst

Bij tweedehandswinkels vind je vaak nog oude dienbladen, voor niet veel geld. Bij de mijne zie je het prijsje er nog op zitten (foto onder): 2 euro.
 
 
Nieuwe spullen oud maken is het principe van brocante. Maar in dit geval is het dienblad al oud, alleen in deze staat natuurlijk niet mooi. Hij moet die brocante-look krijgen. Dat doe ik met restjes krijtverf - een witte tint en een iets donkerder tint - zodat ik her en der mooi kan doorschuren.
 
 
Ik ben gek op oude foto's. Thuis heb ik een aantal heel oude familiefoto's; van de helft weet ik niet eens wie erop staan. Maar ze ontsnappen aan de vergetelheid door ze mooi op het geschilderde dienblad te plakken.
 
Tot slot nog even versieren met bijvoorbeeld een lintje, een takje judaspenning of een gedroogde hortensia.
 
 

 


Geen opmerkingen: