maandag 23 januari 2017

Bijvangst

Balen: twee maanden geleden brak het glas van een fotolijst die ik bij de Kringloop gevonden had en waar een mooi stukje bloemenzijde achter zat.
 
 
Dus als ik in tweedehandswinkels een goedkope poster zag hangen in een frame met ongeveer hetzelfde formaat, haalde ik mijn centimeter tevoorschijn. Maar niets paste. Toch wilde ik graag precies die maat, omdat ik de rode passe-partout zo mooi vind.
Echtgenoot wilde wel eens proberen of hij glas kon snijden. Ik kocht een lijst die ruimer was dan ik nodig had. Er zat een poster in van de Nachtwacht, maar dan met Donald Duckfiguren. Het grappige was dat bij het losmaken achter deze poster een prachtige poster van de Nederlandsche Spoorwegen schuilging, nog hagelwit.
 
Omdat hij in offset was gedrukt, dacht ik dat hij niet zo oud zou zijn, maar toen ik ging googelen, bleek hij uit de oorlog. Hij was gedrukt in 1942-1943.


 
 
 
 
 
 

Tsja, toen had ik natuurlijk weer een stuk glas nodig om deze oude poster opnieuw in te lijsten. Wijs geworden kocht ik deze keer gelijk een lijst erbij, al is het geen beauty. En nu ook op naar de glashandel. Want net toen het glassnijden voor de zijden rozen gelukt leek, schoot er een barst dwars naar boven... 
 
 
 

Geen opmerkingen: