vrijdag 20 januari 2017

Wasmand zonder deksel

Het woord wasmand neem ik graag letterlijk en ik wilde dan ook een echte, rieten mand voor de was. De Spullenhulp heeft regelmatig grote manden (waar was in kan voor een weeshuis), maar vaak ontbreekt het deksel. En om in weestermen te blijven, een wasmand zonder deksel is als een ... in ieder geval onfris.
 
 
Dus ik mat de diameter van een mand die ik mooi vond en ging in hetzelfde rondje in de winkel op zoek naar iets wat tot deksel kon dienen. Ik vond een rieten placemat met een folkloristisch patroon. Hij dekte de mand mooi af.
 
 
Hetzelfde trucje deden we kort daarna bij een totaal ander soort wasmand voor mijn jongste dochter. We vonden een draadmand van metaal, met een linnen binnenzak. Maar wederom:geen deksel. Omdat zij veel blauw heeft in haar kamer, werd een blauwrieten placemat een prima afdekker.

 
En daar staat dan regelmatig zelfs een kop thee op. Die kleren moeten toch nog gewassen...  

Geen opmerkingen: