dinsdag 24 januari 2017

Gordijn-initiatie

Ik ga gordijnen naaien voor mijn dochter en dat doet mij denken aan mijn eerste klus voor ons Franse huisje. Dat was het naaien van gordijnen voor de slaapkamer. Ik had het nog nooit gedaan en het kostte me dan ook wat zoekwerk op internet om te kijken hoe dat moest.  
Ik had lange gordijnen nodig, want wilde ze tot de grond. Om de kosten te drukken besloot ik eerst eens bij de Kringloop te speuren. En na enige tijd vond ik twee heel lange aan elkaar genaaide stroken gordijn van een lichtgele stof met een nepzijdenglansje en kleine Franse lelies erop. Heerlijk brocante!
 
 
Op de bovenkant zat kapotgetrokken plooiband, dus dat knipte ik eraf. Ik vond een duidelijke uitleg voor het naaien van enkelvoudige plooien en hoe je je stof daarvoor kunt berekenen. Wat een gedoe om die lange lappen te meten en te verwerken.
Daarna moesten de haken in ringen gestoken, want er hing een gordijnstok en die past ook echt bij zo'n huisje. Uiteindelijk was ik voor nog geen 40 euro klaar. En trots op mijn eerste gordijnproject!
 

Geen opmerkingen: